Technical Specialist – Sverige
Det kan være utfordrende å navigere seg gjennom komplekse prosjekter i et digitalt miljø. Hvem gjør hva, og når gjør de det? Den store jobben med å holde oversikt over hvem som samarbeider om oppgavene som skal utføres og de angitte tidsfristene krever sitt, og det er definitivt nødvendig å ta imot hjelp der det er mulig. Det gir mening at det digitale miljøet skal jobbe for oss, ikke mot oss, når vi administrerer disse prosjektene. I slike situasjoner handler det om å velge de riktige verktøyene, og av den grunn skal vi i dag ta en titt på hvordan vår skybaserte plattform 3DEXPERIENCE og rollen Project Planner kan bidra til å gjøre hverdagen lettere.
I 3DEXPERIENCE kan du administrere prosjektene dine på en smartere måte ved å bruke verktøy som finnes i Project Planner-rollen.
Hadde det ikke vært flott om du kunne opprette, administrere og sette opp automatiske varslinger mellom oppgaver?
Verktøyet Project Planner muliggjør dette, og alle på teamet ditt som jobber med prosjektet får varslinger når de er nødt til å utføre spesifikke oppgaver for å opprettholde den angitte tidslinjen til prosjektet. Dette minimerer risikoen for å gå glipp av tidsfrister, da disse varslingene ikke kan ignoreres eller bli glemt. Project Planner holder styr på det for deg.
Det er også mulighet for å feste de nødvendige filene til hver oppgave, slik at det blir enda enklere for teamet ditt å finne det de trenger og utføre oppgaven på de riktige filene.
Project Planner er en komplett løsning som dekker alle dine behov for prosjektstyring:
Fordeler ved Project Planner-verktøyene:
- Enkelt oppsett av en oversiktlig og brukervennlig prosjektplan.
- Rask oppdatering av endringer mellom alle som jobber på prosjektet.
- Automatisk optimalisering av timeplanen basert på brukeroppdateringer- og endringer.
- Direkte tilgang til alle oppgaver og vedlagte filer i SOLIDWORKS Connect.
Administrer oppgaver og teamet ditt med Project Planner
3DEXPERIENCE er en omfattende verktøykasse, og Project Planner-rollen tilbyr to ulike apper:
- Collaborative Tasks
- Project Planning

Project Planning-appen tilbyr alle verktøyene vi har nevnt til nå, i tillegg til noen flere.
Synkroniseringen mellom de to applikasjonene gjør det mulig for deg å navigere fritt gjennom 3DEXPERIENCE-plattformen, og sørger for sømløs integrering av oppgaver og samarbeid.
Du kan ha begge applikasjonene ved siden av hverandre, og på den måten administrere prosjektene dine enklere slik at du ikke trenger å bytte mellom faner i Project Planning-appen for å se alle oppgavene.
Nedenfor kan du se Project Planning-appen til venstre, og Collaborative Tasks til høyre.

Det handler kun om å gi teamet ditt de riktige verktøyene
Project Planner-rollen og dens verktøy egner seg best for dem som administrerer og oppretter prosjektene, herunder oppsett av oppgaver, milepæler og varslinger om hvilken oppgave som skal utføres neste gang.
Resten av teamet ditt vil dra mer nytte av Collaborative Industry Innovator-rollen, som tilbyr appen Collaborative Tasks, og inkluderer alle verktøyene de trenger for å kunne delta i prosjekter, utføre oppgaver og samarbeide.
Webinar: 3DEXPERIENCE Platform – Cloud Based Project Management
Sett opp nye oppgaver i Project Planner – enkelt og greit
- Angi en tittel og en beskrivelse om det er nødvendig.
- Angi prioriteringsnivå, og i hvilket stadium oppgaven skal begynnes på.
- Angi start- og sluttdato, i tillegg til varighet.
- Fest filene som er nødvendige for å utføre oppgaven

Når du har opprettet oppgavene dine, kan du gå til Schedule-fanen for å administrere varslingene. Dette forteller den neste personen at oppgaven deres er den neste, og at de kan begynne å arbeide med den (se den oransje boksen på bildet nedenfor).
Du kan i tillegg til dette også angi milepæler hvis du ønsker det (se den blå boksen på bildet nedenfor).

Les mer: 3DEXPERIENCE – Produktutvikling og samarbeid i skyen
Enkel og effektiv prosjektstyring i skyen
3DEXPERIENCE-plattformen tilbyr en skybasert løsning med verktøy som passer for behovene til ditt selskap – også prosjektstyring. Project Planner gir prosjektlederen svært effektive og brukervennlige verktøy.
Spar tid ved å opprette prosjekter, angi timeplaner, legge ved filer og sette opp automatiske varslinger. Hold styr på teamet ditt, deres fremgang og oppgavene deres i ett sammenkoblet, digitalt miljø som gir deg alle verktøyene du trenger. Du får mulighet til å forsikre deg om at prosjektene dine er på riktig spor, til riktig tid.
Takket være den brukervennlige oversikten over oppgaver, og den enkle måten å finne de nødvendige filene på, vil teamet ditt utføre sine oppgaver innen fristen.
Vil du vite mer om hvordan din prosjektstyring kan gå over til skyen? Ta gjerne kontakt med oss.

Gratis nedlastning
CAD-dokumenter går tapt eller overskrives hver eneste dag. "Den virkelige kostnaden av å miste data" er en e-bok som gir deg nye innspill til hvordan du kan løse PDM-utfordringer.