Service plans

Service plans

Få mer ut av din SOLIDWORKS- og 3DEXPERIENCE-lisens med våre Essential- og Elite-pakker i Service Plans. Få tilgang til en verden av on-demand e-læringsvideoer, eksperthjelp og et skreddersydd innholdsbibliotek.

Få mer ut av din løsning

Hvorfor bare nøye seg med en lisens, når du kan få mye mer? Et abonnement bør inkludere ressurser som bidrar til å optimalisere arbeidet ditt. Vi har løst dette ved å oppgradere SOLIDWORKS- og 3DEXPERIENCE-lisensene slik at de nå inkluderer våre Service Plans.

Vår Service Plan med Essential– og Elite-pakkene, er fylt med flere ulike ressurser som kommer til å hjelpe deg videre.

Du får blant annet tilgang til en on-demand nettbasert læringsplattform, ekspertene fra PLM Group og et skreddersydd innholdbibliotek.

Service plans

Uansett hvilken av pakkene du velger, sørger Service Plans for at du har læringsressursene du trenger rett foran deg. Om du ikke kan huske hvordan du utfører visse oppgaver i SOLIDWORKS, hvordan noe fungerer på 3DEXPERIENCE-plattformen eller ønsker eksperthjelp fra oss kan de hjelpe deg på veien videre.

FeaturesEssentialElite
Tilgang til læringsplattform1 tilgang per Essential-bruker Tilgang for 3x antallet Elite-brukere
Service upgrades
Lokal teknisk support
‘Ask an Expert’ session
The Simulation Starter
Tilgang til PLM Groups innholdsbibliotek
Premium responstid
Kurskreditt hos PLM Group

Fordeler med Service Plans

  • Tilgang til over 7500 videoer:
    On-demand, korte videoer som du kan bruke som opplæring eller referanse

  • Eksperthjelp i verdensklasse
    2 timer med våre eksperter der det fokuseres på å hjelpe deg med dine utfordringer

  • Hjelp med simulation
    Håndter alle simulationutfordringer

  • Kurskreditt
    Få 5000 NOK i kreditt for lokale kurs med instruktør

Hva omfatter Service Plans?

Lær mer om de ulike elementene inkludert i Essential og Elite-pakkene.

On-demand læring

Få tilgang til en nettbasert læringsplattform med mer enn 7500 on-demand videoer som kan hjelpe deg gjennom utfordrende problemstillinger i SOLIDWORKS, på 3DEXPERIENCE-plattformen, i CATIA og mange andre CAD-verktøy.

Du kan bruke denne plattformen som et fullverdig læringssystem for å tilordne, utføre og spore kurs, eller som et referanseverktøy.

Ask an Expert

Vi er her for å hjelpe deg. Book en konsultasjon på to timer med våre eksperter for å diskutere det du trenger hjelp med.

Beskriv utfordringen din, og vi kommer til å gi deg eksperthjelpen du trenger for å komme til bunns i problemstillingen. Du får to hele timer der vår ekspert hjelper deg løse utfordringen du har.

The Simulation Starter

Vårt Simulation team kommer til å bistå deg gjennom to konsultasjoner.

Først kan du introdusere hvilken målsetning du har, og deretter vil våre eksperter vise deg veien til et bedre utfall gjennom simulation. De vil også gi anbefalinger om veien videre.

Innholdsbibliotek

Våre eksperter fra PLM Group har over lengre tid laget et svært omfattende innholdsbibliotek. Dette er til for å gjøre arbeidshverdagen din lettere. Finn makroer som kan optimalisere arbeidsflyten, guider og maler du kan bruke for å jobbe enda smartere.

Premium responstid

PLM Group er kjent for vår gode responstid. Med Elite-pakken legger vi din sak øverst i bunken, og du kan smykke deg med dobbelt så rask respons på din supportticket.

Kurskreditt

Våre lokale eksperter veileder deg gjennom kursmaterialet slik at du kan forbedre dine ferdigheter. Enten du starter helt fra bunnen av, eller om du har avanserte ferdigheter, kommer kurset til å passe dine behov.

Med Elite-pakken får du kreditter du kan bruke på kursene.

Ofte stilte spørsmål

Her har du svar på de spørsmålene vi oftest får om Service Plans

Kan jeg dele opp min «Ask an Expert»-konsultasjon?

«Ask an Expert» er satt opp som to ulike konsultasjoner, der du i den første forklarer problemstillingen, og i den andre får innsikt av våre eksperter.

Kjekt å vite:

  • Du har én konsultasjon à to timer per årlige Elite Service Plans-pakke. Året beregnes ut i fra fornyelsesdato.
  • Det er ikke mulig å kombinere de to øktene i konsultasjonen til ett prosjekt med lenger varighet, eller dele de opp i flere mindre økter. I tilfeller der du ikke har flere konsultasjoner igjen, eller ikke har en Elite Service Plan vil to timer med konsultasjon faktureres etter standardpriser.
  • Konsultasjonene foregår online, og må bookes på forhånd, generelt tar det 7 dager mellom booking og konsultasjon.
  • Legg til et sammendrag med hovedtemaene når du booker, slik at vi kan sette riktig person på saken fra begynnelsen av.
  • PLM Group reserverer retten til å korte ned konsultasjoner som går over tiden.
  • En ny økt kan ikke bookes før konsultasjonen som ble booket først er gjennomført.
  • Du kan endre tidspunkt for din konsultasjon inntil to arbeidsdager før planlagt dato. Endring av tidspunkt eller avbestilling etter to arbeidsdager før planlagt dato vil føre til at du har brukt opp én konsultasjon.

Trenger jeg Service Plans for alle typer lisenser jeg eier?

Våre Service Plans er gyldige for SOLIDWORKS- og 3DEXPERIENCE-lisenser uansett om du velger Essential eller Elite.

Du kan be om de ulike elementene som er inkludert i Service Plans uansett hvilken lisens du har. Det er alltids mulig å booke en «Ask an Expert»-konsultasjon for å diskutere ulike problemstillinger, eller bruke tilgangen til SolidProfessor-plattformen som et ressursbibliotek.

Hvordan kan jeg bruke kurskreditten min til å booke kurs?

Det er enkelt å booke et av våre kur gjennom vår kursportal. Finn kurset du ønsker å delta på, og legg in kredittnummeret for å bruke kreditten på 5000 NOK.

Kjekt å vite:

  • Kreditten på 500 Euro kan kun brukes på PLM Groups planlagte kurs, og du kan kun bruke 1 kreditt per påmeldte deltaker.
  • Kurset må bookes via PLM Groups kursportal, og du må legge inn et gyldig kredittnummer før kreditten har nådd utløpstiden.
  • Det er mulig at kurset blir utsatt eller at tidspunktet endres. Hvis dette skjer, skal det skje innen 7 virkedager fra planlagt dato.
  • Kredittene i Elite-pakken er gyldige samtidig med Service Plan-avtalen de er knyttet til. Dette er vanligvis 12-måneder uten forlengelser eller unntak.
  • Kredittene i Elite-pakken som er del av en flerårig avtale vil gis ut årlig. Det vil si at man får kreditter for hvert år avtalen er gyldig.
  • Alle kreditter vil gis ut i begynnelsen av avtaleperioden, og det er nødvendig med en avtale på minimum 9 måneder.
  • Du kan ikke kombinere kredittene med andre rabatter.

Kan jeg få tilgang til læringsportalen fra hvor som helst?

Ja, SolidProfessor-plattformen er tilgjengelig gjennom alle nettlesere.

Kjekt å vite om plattformen:

  • Den leveres og styres av vår partner SolidProfessor.
  • Administratorkontoen din på SolidProfessor-portalen vil opprettes etter fornyelsen av din SOLIDWORKS- eller 3DEXPERIENCE-lisens, og du kan administrere tilgang for brukere på læringsplattformen på egenhånd.
  • PLM Group vil opprette en konto hos SolidProfessor med e-postadressen, fornavnet og etternavnet til den vi har registrert som kontaktperson hos oss.

Er Service Plans inkludert i min lisens?

Ja, når du fornyer din SOLIDWORKS- eller 3DEXPERIENCE-lisens er Service Plans automatisk inkludert.

Er Simulation Starter relevant for meg som ikke jobber med Simulation?

Absolutt! Med Simulation Starter kan våre eksperter hjelpe deg med utfordringer du har knyttet til Simulation, uansett hvilket nivå du er på.

Kjekt å vite:

  • Du har én Simulation Starter per årlige Elite-pakke. Året beregnes ut i fra fornyelsesdato.
  • Konsultasjonene foregår online, og må settes opp på forhånd. Generelt sett tar det 7 virkedager.
  • Legg inn et sammendrag med hovedemnene når du booker, og inkluder eksempler.
  • PLM Group reserverer retten til å begrense omfanget av Simulation Starter-konsultasjonen, om det skulle vise seg at temaet vil ta over to timer å gå gjennom.
  • En ny konsultasjon kan ikke bookes før du har gjennomført den første du booket.
  • Du kan endre tid på din konsultasjon inntil to virkedager før oppsatt time. Om endringen av tidspunkt eller avbestillingen kommer for sent, vil det føre til at du mister én Simulation Starter-konsultasjon.

Hva betyr premium responstid?

Vi streber alltid etter å ha best mulig responstid. Med Elite-pakken blir din forespørsel prioritert. For spesifikk oversikt over responstid kan du lese mer her.

Hva er forskjellen mellom Elite- og Essential-pakken?

Essential- og Elite-pakkene inneholder begge innhold som skal gjøre arbeidet ditt lettere. Felles for begge er programvareoppdateringer, lokal teknisk støtte og tilgang til læringsplattformen SolidProfessor.

Essential-pakken har én brukertilgang per SOLIDWORKS-lisens.

Elite-pakken har tre brukertilganger per SOLIDWORKS-lisens. Dette gir betydelig verdi til de som har flere SOLIDWORKS-brukere i sin bedrift.
I tillegg får du én årlig «Ask an Expert»-konsultasjon, Simulation Starter, innholdsbiblioteket fra PLM Group og 5000 NOK i kurskreditt.

Ta kontakt

Har du fortsatt spørsmål om hva du får med din Service Plan? Ikke nøl med å ta kontakt. Vi er her for å hjelpe deg.